понеділок, 14 серпня 2017 р.


УКРАЇНА
ДРОГОБИЦЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВІДДІЛ ОСВІТИ
НАКАЗ

  03.08.2017

      № 269






Про структуру  2017/2018 навчального року та робочі навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів

            На виконання статей 15, 16 Закону України «Про загальну середню освіту», листів Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 1/9-315 «Про структуру 2017/2018 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів», від 14.06.2017 № 1/9-325 «Про навчальні плани та організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році»


НАКАЗУЮ:

1. Керівникам навчальних закладів освіти:
            1) вважати основними документами, що регламентують навчально-виховний процес у 2017/2018 н.р. статут, робочий навчальний план загальноосвітнього навчального закладу,  річний та перспективний плани роботи;
2) до 20.08.2017 провести експертизу робочих навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів і форм власності, пояснювальних записок до них на відповідність вимогам листа МОНУ від 07.06.2017 № 1/9-315 «Про структуру 2017/2018 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів», нормативним документам  та затвердити їх у встановленому порядку;
            3) врахувати, що гранично допустиме навчальне навантаження учнів і загальна покласна кількість годин (без урахування поділу класу на групи) не
повинні перевищувати меж, встановлених Типовими навчальними планами. Граничний  обсяг  домашнього завдання  не  повинен перевищувати  у  2     класі – 45 хв., 3 – 70 хв.,  4 –  90 хв., 5-6  – 150 хв., 7-9  – 180 хв., 10-11 –  240 хв.;
            4)  граничну наповнюваність класів встановлювати відповідно до вимог
статей 14, 16 Закону України «Про загальну середню освіту»;
            5) дотримуватись мінімальної наповнюваності груп для факультативних занять: мінімальна наповнюваність груп для факультативних занять у міських загальноосвітніх навчальних закладах має становити 8, сільських – 4 учні.  При меншій кількості учнів, за необхідності,  створювати міжкласні та міжшкільні факультативи, курси за вибором учнів;
            6) здійснювати поділ класів на групи під час вивчення окремих предметів здійснювати відповідно до Нормативів, затверджених наказом МОН України від  20.02.2002   № 128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних начальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп продовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих  предметів у загальноосвітніх навчальних закладах»;
            7) обсяги навчального навантаження використовувати в межах фондів заробітної плати, затверджених у кошторисах доходів і видатків закладів освіти;
            8) дотримуватись під час створення з‘єднаних класів (класів-комплектів) початкової школи у філії опорного закладу, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 № 944, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України   26.08.2016   № 1187/29317         ( при наявності опорних шкіл у районі);
9) дотримуватись під час організації індивідуальної форми навчання   вимог Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом МОН України від 12.01.2016 № 8, зареєстрованого в Мін'юсті України 03.02.2016 за № 184/28314;  
          10) не допускати будь-які зміни інваріантної складової робочих навчальних планів, сформованої на державному рівні та обов'язкової для всіх навчальних закладів незалежно від підпорядкування і форм власності.
11)  варіативну складову робочих навчальних планів загальноосвітнім
навчальним закладам  сформувати самостійно з урахуванням освітніх потреб учнів, рекомендацій МОНУ, пропозицій Департаменту освіти і науки облдержадміністрації, відділу освіти,  кадрового забезпечення;
12) відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію
учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2014 року № 1547,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року за                № 157/26602, учні 4, 9 та 11 класів складають державну підсумкову атестацію. Перелік предметів для державної підсумкової атестації, форму та терміни її проведення Міністерством освіти і науки України буде затверджено додатково;
            13) основну увагу приділяти вивченню:
        - української мови як державної;
        - основ християнської  етики;
        - предмета «Захист Вітчизни»;
         - предметів природничо-математичного циклу, іноземних мов, сучасних комп'ютерних технологій;     
            14)  спільно з органами виконавчої влади та місцевого самоврядування:

       - організовано провести прийом учнів до 1 та 10 класів, забезпечити нормативне комплектування всіх класів;
       -  вирішити питання здобуття повної загальної середньої освіти випускниками 9-х класів, влаштування випускників 11 класів – дітей-сиріт і дітей, які потребують додаткової соціальної допомоги;
       - до 25.08.2017 укомплектувати загальноосвітні навчальні заклади педагогічними та керівними кадрами, забезпечити навчальними програмами і підручниками;
            15) організувати в сільській місцевості підвіз учнів та педагогічних працівників до місць навчання і додому , якщо вони проживають за межею пішохідної доступності (більше 3 кілометрів);
16) забезпечити дотримання Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженого наказом МОН України від 28.03.2005 № 178;
            17) у всіх видах підготовки до початку 2017/2018 навчального року керуватися дотриманням вимог Указу Президента України від 25.06.2013 № 344/2013 « Про національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року»,  виконання  відповідних нормативних документів Міністерства освіти і науки України;
            18)  проаналізувати на засіданнях педрад, нарадах результати роботи закладу за 2016/2017 н.р. та визначити пріоритетні завдання на 2017-2018 н.р.;
            19) звернути увагу на проведення навчальної практики та екскурсій у 2017-2018 н.р.
            2. У встановленому порядку розробити та затвердити навчальні плани:
            1)  робочі навчальні плани для 1-4-х класів – за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОН молодь спорту України  від 10.06.2011 № 572, із змінами згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 16.04.2014  № 460;
            2)  робочі навчальні плани для  5-9-х класів - за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня, затвердженими наказом МОН молодь спорту України від 03.04.2012 року № 409 (в редакції наказу МОН України від 29.05.2014 року № 664), із змінами згідно з наказом МОН України від 12.12.2014  № 1465,  від 07.08.2015 №855;
                3)  робочі навчальні плани для  10-11-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 № 834, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 № 657;
          4) використовувати у робочих навчальних планах загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня  п.1 наказу МОНУ від 07.08.2015 № 855 «Про внесення змін до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів»;
        5) рекомендувати використовувати частину навчального навантаження з фізичної культури (до 1 години на тиждень)  на вивчення окремих навчальних предметів, що забезпечують рухову активність учнів (хореографію, ритміку, плавання тощо), за наявності відповідних умов, педагогічних кадрів та навчальних програм, які мають гриф Міністерства освіти і науки України;
       6)  вважати англійську,  німецьку, французьку  мови – іноземними мовами, які пропонуються до вивчення в загальноосвітніх навчальних закладах та внесенні однієї (двох) з них  до  робочих навчальних планів освітньої галузі мови і літератури.
Під час вибору та вивчення іноземної мови враховувати наявність матеріально-технічного забезпечення (підручники, кабінет або куточок іноземної мови, навчально-методичне забезпечення), наявність кваліфікованих кадрів, спільного рішення педагогічної ради та батьківського комітету навчального закладу. Неприпустимим є зміна вивчення іноземної мови  протягом усього курсу навчання (1-11 класи) та другої  іноземної  мови  з  5 по 11 класи;
         7)  робочі навчальні плани розробити  згідно  форм та  рекомендацій, визначених  у   листі Міністерства освіти і науки України від 11.06.2014         № 1/9-303); 
           8)  здійснювати оцінювання навчальних досягнень курсів за вибором та облік занять на сторінках класного журналу або в окремому журналі за рішенням навчального закладу;
        9) з метою   виховання   в   учнівської   молоді   поваги   до   Конституції, Державного Прапора, Герба та Гімну України здійснювати виключно урочисту і державно - офіційну організацію та проведення заходів, державних, національних і шкільних свят. Оновити, за необхідності, куточки державної символіки. Державну символіку використовувати, керуючись Рекомендаціями  щодо порядку використання  державної  символіки  у навчальних  закладах  України  затвердити наказом Міністерства освіти і науки України від 07.09.2000 «Про затвердження рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України»;
        10)  відповідно до статті 16 Закону України "Про загальну середню освіту" новий 2017/2018 навчальний рік  у загальноосвітніх навчальних закладах, незалежно від підпорядкування, типів і форм власності, розпочати у «День знань» – 1 вересня 2017 року і закінчити не пізніше 1 липня наступного року;
        11) надати право загальноосвітнім навчальним закладам самостійно приймати рішення про структуру  навчального року, строки проведення канікул. При цьому  терміни погоджувати з відділом освіти. Врахувати, що тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30
календарних днів без урахування днів, коли діти припиняли навчання з незалежних від них причин (карантин, температурний режим тощо);
          12) рекомендовано навчальні заняття організувати за семестровою системою: І семестр – з 01.09 по 29.12.2017, ІІ семестр – з 22.01 по 31.05.2018;
         13)   канікули для учнів  провести : осінні – з 02.11 по 05.11.2017, зимові – з 30.12.2017 по 21.01.2018,  весняні – з 5.04 по  10.04.2018;
        14) не допускати відпрацювання уроків по суботах (з метою надолуження навчального матеріалу, чи продовження канікул та скорочення опалювального сезону), оскільки  це призведе  до перевищення тижневого гранично допустимого навантаження на учнів;
         15) надати право загальноосвітнім навчальним закладам спільно з органами державної влади та органами місцевого самоврядування приймати рішення  щодо:
- встановлення 5-денного робочого тижня;
- запровадження карантину, припинення чи продовження навчального процесу з поважних причин;
- надання учням вихідних для підготовки і проведення державної підсумкової атестації/зовнішнього незалежного оцінювання (якщо вони проводяться під час навчального процесу);
- визначення необхідності та термінів  проведення  навчальної практики та навчальних екскурсій;
-  визначення дати проведення свята «Останній дзвоник» та вручення документів про освіту.
            16) при запровадженні карантину, припиненні  чи продовженні навчального процесу з поважних причин,   (кількість фактично проведених вчителями уроків може бути меншою від попередньо запланованої).   Навчальний заклад та вчителі обов’язково  мають вжити заходів щодо освоєння учнями змісту кожного навчального предмета в повному обсязі за рахунок ущільнення, самостійного опрацювання, засобів дистанційного навчання тощо.  Менша кількість проведених вчителем уроків через об’єктивні обставини  не може бути причиною вирахувань із його заробітної плати, оскільки Інструкцією про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти (пункт 77), затвердженої наказом Міністерства освіти України № 102 від 15.04.1993, передбачено, що у випадку, коли в окремі дні (місяці) заняття не проводяться з незалежних від учителя (викладача) причин, його оплата здійснюється з розрахунку заробітної плати, встановленої при тарифікації, за умови, що вчитель (викладач) виконує іншу організаційно - педагогічну роботу.
          
         3. Районному методичному кабінету:
1) до 15.07.2017  розробити і надіслати відповідним методичним службам, керівникам навчальних закладів методичні рекомендації щодо
змісту навчання;
2)   до 15.08.2017 підготувати повний комплект необхідних документів до серпневих нарад педагогічних працівників Дрогобицького району;
3) при підготовці до початку 2017-2018 н.р. врахувати тематику серпневих нарад працівників освіти Дрогобицького району «Про підсумки розвитку освітньої галузі Дрогобицького району у 2016/2017 навчальному році та завдання на 2017/2018 навчальний рік у системі реалізації концептуальних засад Нової української школи».
4. Наказ розмістити на сайті методичного кабінету відділу освіти Дрогобицької райдержадміністрації.

5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.


В.о. начальника відділу освіти                                     О.В.Хомишак




Вик.В.Штокайло

Немає коментарів:

Дописати коментар