У Міносвіти обговорили питання фінансування та видруку
підручників
для 4-х та 7-х класів
9 лютого під головуванням заступника Міністра освіти і науки Павла Полянського відбулася нарада щодо фінансування та видруку підручників для учнів 4-х і 7-х класів, що будуть обрані вчителями під час конкурсу на основі електронного репозитарію http://www.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/2936-.
У нараді взяли участь члени Асоціації книговидавців та книгорозповсюджувачів України, працівники МОН, Інституту модернізації змісту освіти, представники ЗМІ.
Павло Полянський поінформував, на виконання Законів України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» та «Про Державний бюджет України на 2015 рік» Міністерством освіти і науки України підготовлено проект акта «Про затвердження Порядку безоплатного забезпечення підручниками учнів загальноосвітніх навчальних закладів пільгових категорій та учнів, які вивчають мови національних меншин».
Проектом Порядку передбачається, що підручниками, виданими за кошти державного бюджету, забезпечуються учні з числа дітей-сиріт, дітей-інвалідів/ інвалідів І-ІІІ групи, дітей, позбавлених батьківського піклування, та дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», а також учні спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), навчально-реабілітаційних центрів для дітей з особливими освітніми потребами, учні з особливими освітніми потребами спеціальних та інклюзивних класів загальноосвітніх шкіл та учні загальноосвітніх санаторних шкіл-інтернатів з малими і неактивними (фаза згасання) формами туберкульозу.
Учні шкіл з навчанням мовами національних меншин та учні, які вивчають мови національних меншин, забезпечуються у межах коштів, передбачених у Державному бюджеті України, оригінальними та перекладними підручниками, вартість яких частково компенсується за рахунок державного бюджету.
З метою забезпечення рівних прав для учнів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин та учнів, які вивчають мови національних меншин, часткова грошова компенсація за підручники мовами національних меншин передбачається таким чином, щоб різниця вартості не перевищувала середньої ринкової ціни на підручник українською мовою: ринкова середня вартість підручника для учнів 6 класу шкіл з українською мовою навчання станом на 1 січня 2015 року становила 45 грн.; середня вартість оригінальних та перекладних підручників для шкіл з навчанням польською мовою у 2014 році склала 291 грн., з них 85 відсотків компенсує держава, а 15 відсотків, що становить 43 грн.65 коп., сплачує споживач; для шкіл з навчанням молдовською мовою середня вартість підручника склала 306 грн., з них споживач сплачує 46 грн. (наклади підручників до 500 примірників). Якщо ж наклад збільшується до 2 тисяч примірників, до прикладу у школах з навчанням угорською мовою, де середня вартість склала 86 грн. 10 коп., то видавництво отримає компенсацію у розмірі 50 відсотків, а споживач сплатить 43 грн. 05 коп. З огляду на інфляційні процеси ці цифри є попередніми.
У проекті акта також міститься механізм визначення потреби у підручниках, а також вказано кількість підручників, що закладається до резервного фонду навчальної літератури.
За словами Павла Полянського, з огляду на цьогорічне обмежене фінансування видання підручників важливим є чітке визначення контингенту учнів 4-х та 7-х класів, які належать до пільгових категорій. Заступник Міністра повідомив, що Міністерство заздалегідь направило запити щодо такої інформації до департаментів освіти і науки обласних державних адміністрацій. За попередніми узагальненими підрахунками контингент учнів пільгових категорій у цих класах складає від 10 до 25 відсотків загальної кількості учнів.
Олександр Афонін, Президент Асоціації книговидавців та книгорозповсюджувачів, та представники видавництв привернули увагу до проблеми браку в книговидавців обігових коштів на видрук підручників й порушили питання про підтримку зусиль з боку МОН щодо прийняття відповідного нормативного акта, щодо надання дешевих кредитів видавцям, які друкуватимуть шкільні підручники.
Щодо придбання підручників для дітей не пільгових категорій, Павло Полянський зазначив, що підручники, першою чергою, мали б покриватися за рахунок коштів місцевих бюджетів й ці видатки слід передбачати у місцевих бюджетах; покладатися на те, що всі батьки придбають для своїх дітей підручники – ризиковано. Також було розглянуто можливість доступу до електронних версій підручників після завершення конкурсу (нині вчителі мають вільний доступ до електронних версій).
Нагадуємо, що зараз 259 електронних підручників проходять експертизу, яка триватиме до 20 лютого. Ті з них, що пройдуть експертне оцінювання, 2 березня будуть висвітлені для вчителів на репозитарії http://ua.lokando.com/start.php . Педагоги мають зробити свій вибір до 20 березня, обравши один підручник, що найбільше їх задовольняє.
Детальну інформацією про конкурс, а також актуальні новини про його перебіг можна відстежувати за посиланням: http://www.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/tbkonkurs
Павло Полянський поінформував, на виконання Законів України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» та «Про Державний бюджет України на 2015 рік» Міністерством освіти і науки України підготовлено проект акта «Про затвердження Порядку безоплатного забезпечення підручниками учнів загальноосвітніх навчальних закладів пільгових категорій та учнів, які вивчають мови національних меншин».
Проектом Порядку передбачається, що підручниками, виданими за кошти державного бюджету, забезпечуються учні з числа дітей-сиріт, дітей-інвалідів/ інвалідів І-ІІІ групи, дітей, позбавлених батьківського піклування, та дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», а також учні спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), навчально-реабілітаційних центрів для дітей з особливими освітніми потребами, учні з особливими освітніми потребами спеціальних та інклюзивних класів загальноосвітніх шкіл та учні загальноосвітніх санаторних шкіл-інтернатів з малими і неактивними (фаза згасання) формами туберкульозу.
Учні шкіл з навчанням мовами національних меншин та учні, які вивчають мови національних меншин, забезпечуються у межах коштів, передбачених у Державному бюджеті України, оригінальними та перекладними підручниками, вартість яких частково компенсується за рахунок державного бюджету.
З метою забезпечення рівних прав для учнів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин та учнів, які вивчають мови національних меншин, часткова грошова компенсація за підручники мовами національних меншин передбачається таким чином, щоб різниця вартості не перевищувала середньої ринкової ціни на підручник українською мовою: ринкова середня вартість підручника для учнів 6 класу шкіл з українською мовою навчання станом на 1 січня 2015 року становила 45 грн.; середня вартість оригінальних та перекладних підручників для шкіл з навчанням польською мовою у 2014 році склала 291 грн., з них 85 відсотків компенсує держава, а 15 відсотків, що становить 43 грн.65 коп., сплачує споживач; для шкіл з навчанням молдовською мовою середня вартість підручника склала 306 грн., з них споживач сплачує 46 грн. (наклади підручників до 500 примірників). Якщо ж наклад збільшується до 2 тисяч примірників, до прикладу у школах з навчанням угорською мовою, де середня вартість склала 86 грн. 10 коп., то видавництво отримає компенсацію у розмірі 50 відсотків, а споживач сплатить 43 грн. 05 коп. З огляду на інфляційні процеси ці цифри є попередніми.
У проекті акта також міститься механізм визначення потреби у підручниках, а також вказано кількість підручників, що закладається до резервного фонду навчальної літератури.
За словами Павла Полянського, з огляду на цьогорічне обмежене фінансування видання підручників важливим є чітке визначення контингенту учнів 4-х та 7-х класів, які належать до пільгових категорій. Заступник Міністра повідомив, що Міністерство заздалегідь направило запити щодо такої інформації до департаментів освіти і науки обласних державних адміністрацій. За попередніми узагальненими підрахунками контингент учнів пільгових категорій у цих класах складає від 10 до 25 відсотків загальної кількості учнів.
Олександр Афонін, Президент Асоціації книговидавців та книгорозповсюджувачів, та представники видавництв привернули увагу до проблеми браку в книговидавців обігових коштів на видрук підручників й порушили питання про підтримку зусиль з боку МОН щодо прийняття відповідного нормативного акта, щодо надання дешевих кредитів видавцям, які друкуватимуть шкільні підручники.
Щодо придбання підручників для дітей не пільгових категорій, Павло Полянський зазначив, що підручники, першою чергою, мали б покриватися за рахунок коштів місцевих бюджетів й ці видатки слід передбачати у місцевих бюджетах; покладатися на те, що всі батьки придбають для своїх дітей підручники – ризиковано. Також було розглянуто можливість доступу до електронних версій підручників після завершення конкурсу (нині вчителі мають вільний доступ до електронних версій).
Нагадуємо, що зараз 259 електронних підручників проходять експертизу, яка триватиме до 20 лютого. Ті з них, що пройдуть експертне оцінювання, 2 березня будуть висвітлені для вчителів на репозитарії http://ua.lokando.com/start.php . Педагоги мають зробити свій вибір до 20 березня, обравши один підручник, що найбільше їх задовольняє.
Детальну інформацією про конкурс, а також актуальні новини про його перебіг можна відстежувати за посиланням: http://www.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/tbkonkurs
Немає коментарів:
Дописати коментар