Структура плану розвитку:
1. Обґрунтування необхідності створення перспективного плану, очікувані результати його реалізації;
2. Місія, цілі та завдання навчального закладу;
3. Діяльність та завдання керівника школи по втіленню перспективного плану розвитку Рибницької СЗШ І-ІІ ступенів;
4. Можливий ризик пов’язаний з реалізацією програми розвитку.
Школа — це майстерня,
де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє. А. Барбюс
1. Обґрунтування необхідності створення перспективного плану, очікувані результати його реалізації
Світ дуже різко змінюється за останні роки, а отже система освіти, звісно, також вимагає змін. Навчання учнів 21 століття вимагає нового і зовсім іншого підходу. Сьогодні люди, щоб залишитися ефективними й успішними, мусять постійно змінюватися, розвиватися й оновлюватися. Тому потрібно формувати особистість, здатну сприймати мінливість сучасного світу як норму. Оскільки, пройшли ті дні, коли учні сиділи рядами слухаючи тільки вчителя. Пройшли ті дні, коли навчання відбувалось тільки в межах кордонів класної кімнати.
Пропоную вашій увазі перспективний план розвитку Рибницької СЗШ І-ІІ ступенів, який розрахований на 2 роки. В ньому зібрані провідні ідеї та принципи щодо організації освітнього процесу в період реформування освіти та інтеграції у світовий простір.
Для успішної діяльності школи варто зрозуміти, які вимоги ставить держава до сучасного випускника. Він повинен бути особистістю, інноватором та патріотом. Так зазначено в Концепції Нової української школи, яка є основою нового закону «Про освіту».
Критерії успішності закладу середньої загальної освіти, на мій погляд, варто розглядати з чотирьох позицій:
з позиції дитини;
з позиції вчителя;
з позиції батьків;
з позиції громади.
Успішна школа з позиції дитини має забезпечити високу якість освіти, що включає , насамперед, якісно нове представлення навчального матеріалу і формування в учнів компетентностей. Окрім того, школа має бути осередком суспільного життя дитини. Це простір, в якому дитина має відчувати себе значущою та успішною, розкривати себе як особистість, не боячись невдач та осуду.
Успішна школа з позиції вчителя має забезпечити його матеріально-технічною базою для провадження новітніх форм, методів, засобів та технологій для здійснення освітньої діяльності, а також створити психологічно комфортні умови для реалізації творчого потенціалу. Гарантувати можливість підвищення кваліфікації шляхом безперервної та неформальної освіти.
Батьки бачать успішну школу у власному ракурсі. Школа, насамперед, - це місце, якому можна довірити свою дитину, її здоров я, як фізичне, так і психічне. Також, це заклад, де їхні діти гарантовано отримають якісну освіту (зможуть успішно здати ДПА, ЗНО та інші точки контролю), та в якому дітей підготують до дорослого життя, навчать брати відповідальність за прийняті рішення та бути конкурентоспроможними на сучасному ринку праці.
Школа з позиції громади сприймається як заклад, який здійснює свою діяльність на партнерських засадах. При чому принцип партнерства зберігається, як всередині закладу ( ВЧИТЕЛЬ – УЧЕНЬ – БАТЬКИ), так і в зовнішніх стосунках з громадою. Представлення школи в сільських, районних, обласних заходах, конкурсах, олімпіадах тощо. Іміджеві діяльність школи має бути спрямована на створення на формування позитивного образу закладу, його індивідуальності та неповторності.
Аналіз перерахованих вище критеріїв показує, що вони є актуальними і затребуваними учасниками освітнього процесу школи. Адміністрація, вчителі, учні, їх батьки бачать свою освітню установу як відкритий
інформаційний освітній простір, в якому створені умови для особистісного зростання всіх суб'єктів освітнього процесу.
Таким чином можна прогнозувати очікувані результати реалізації програми розвитку школи.
Для адміністрації:
• активізація діяльності всіх структур школи;
• підвищення ефективності управління;
• збереження іміджу школи;
• використання механізмів і прийомів стимулювання діяльності педагогів;
Для вчителів:
• покращення матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;
• використання вчителями інноваційних та вироблення власних технологій;
• підвищення рівня професійної компетентності педагогів;
• створення комфортних психолого-педагогічних умов для здійснення професійної діяльності.
Для учнів:
• підвищення рівня навчальних досягнень учнів;
• формування інформаційних, інтелектуальних та комунікативних компетенцій;
• створення ситуації життєвого успіху в усіх сферах шкільної діяльності;
• формування правової та громадської свідомості;
• підвищення показників фізичного та психологічного здоров’я.
Для батьків:
• створення умов для задоволення потреб батьків щодо отримання якісної освіти дітьми;
• встановлення та зміцнення дружніх відносин між родинами учнів і школи;
• створення умов для: задоволення інтересів і розвитку різноманітних здібностей школярів;
• збереження та зміцнення здоров'я дітей;
• виховання громадянина здатного до суспільного життя.
Для представників громадськості:
• підвищення уваги та інтересу до проблем навчання і виховання у школі;
• участь у вирішенні проблем навчання та виховання;
• створення позитивного іміджу школи.
2.Мета, місія, стратегічні завдання, принципи та пріоритети розвитку школи
В основу плану перспективного розвитку школи покладається врахування в освітньому процесі особистісних характеристик кожного учня, орієнтація освітнього процесу на загальнолюдські цінності. Сучасний підхід до стратегії розвитку освіти наголошує, що якість освіти є найефективнішим засобом для задоволення освітніх потреб суспільства, сім'ї, дитини. Якість оцінюється моральними та ринковими категоріями, це не тільки якість кінцевих результатів, але й всіх процесів, які впливають на кінцевий результат. Тому управління нашою школою буде зосереджуватися на управлінні якістю освіти. А це співвідношення результатів роботи школи з метою, яку колектив школи поставив перед собою.
Мета Рибницької СЗШ І-ІІ ступенів – забезпечити позитивну динаміку розвитку школи, як відкритої системи, конкурентоздатної й орієнтованої на підготовку громадянина - патріота, здатного до участі в розв’язанні сьогоденних і перспективних завдань держави, готового до свідомого життєвого вибору та самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності.
2)Місія школи полягає у:
забезпеченні якісної освіти як найважливішої умови успішної соціалізації дитини в сучасному суспільстві;
формуванні свідомості громадянина, що володіє політичною культурою, критичним мисленням, здатністю самостійно здійснювати свій вибір;
вихованні любові до Батьківщини, духовності, моральності;
створенні умов, сприятливих для доброзичливого ставлення до школи, однолітків, учителів, держави;
підтриманні сприятливої атмосфери співробітництва серед працівників школи, батьків та громадськості;
здатності розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки;
уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя;
застосуванню інформаційно – комунікативних технологій.
Для досягнення цієї мети необхідно передбачити вирішення наступних
стратегічнихзавдань програми:
– забезпечення якості освіти, яка відповідає сучасним освітнім стандартам;
– модернізація ресурсного (матеріально-технічного, кадрового, методичного) забезпечення освітнього процесу та формування сучасної шкільної інфраструктури;
– розвиток інформатизації освіти в школі та розширення єдиного інформаційного простору;
– формуванні в учнів громадської свідомості, відповідальності та активності, громадського обов’язку та громадської гідності;
– виховання свідомого громадянина України, патріота, який усвідомлює свою належність до сучасної європейської цивілізації;
– виховання особистості з демократичним світоглядом, яка не порушує прав, свобод людини, із повагою ставиться до традицій, культури інших держав, народів;
– вироблення в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як до найвищої цінності;
– формування професійно компетентної особистості, здатної до суспільного життя та співпраці в громадянському суспільстві;
– гуманізація міжособистісних стосунків між педагогами, дітьми та батьками
– формування іміджу школи.
3.Діяльність та завдання керівника школи по втіленню перспективного плану розвитку Рибницької СЗШ І-ІІ ступенів. 1) Визначення цінностей і пріоритетів. Вірю, що кожна дитина обдарована і талановита. Моєю метою як керівника школи є: будувати школу рівних можливостей для всіх; школу в якій навчатимуться поряд обдаровані діти в тій чи іншій галузі ; школу, яка буде намагатися дати можливості для розвитку кожній дитині та розвинути її так, щоб вона була успішною в житті. Тобто, щоб дитина, навчаючись в школі, змогла набути всі життєві компетенції в тому обсязі, в якому вони їй потрібні для її успішного становлення. Головним моїм завданням як керівника стане виховання компетентної, відповідальної за своє життя людини, створення розвивального середовища, у якому б реалізувалися всі потенційні можливості конкурентно спроможних випускників. Все це можна здійснити лише за умов впровадження інноваційних педагогічних технологій, самовдосконалення й кваліфікаційного зростання вчителів, створення безперервного процесу формування творчої, обдарованої особистості.
Проблеми, що потребують вирішення:
потреба в перекритті даху (обидва корпуси);
на шкільному подвір ї є фундамент, що не підлягає якійсь подальшій експлуатації, потребує знесення . Також, в школі відсутній спортзал, що є досить вагомою проблемою даного закладу. Розвязанням даної проблеми може бути зруйнування фундаменту, а на цьому місці побудова спортзалу для учнів;
необхідність капітального ремонту фасаду, а також зміни зовнішнього естетичного вигляду школи;
необлаштоване шкільне подвіря ( територія велика, її потрібно облагородити, можна встановити дитячий спортивний майданчик);
проблема з питною водою;
в даному навчальному закладі є приміщення, яке не використовуються, оскільки потрубує ремонту. Його можна можна перетворити в дитячу кімнату відпочинку (інтерактивну ігрову кімнату);
при перекритті даху, школу можна підняти і піддашшя використати для певних потреб (зробити бібліотеку, кабінет педагог-організатора і т.д.);
великим недоліком в с.Рибник є відсутність дошкільного закладу освіти, тож є необхідність у створенні дошкільної групи на базі Рибницької СЗШ І-ІІступенів;
4. Можливий ризик пов’язаний з реалізацією програми розвитку
Зміни у змісті освіти пов’язані із змінами політики в галузі освіти:
недостатність виділених та залучених коштів для реалізації основних напрямків програми розвитку;
зниження мотивації педагогів, батьків, учнів щодо заходів з реалізації основних напрямків програми розвитку;
втрата актуальності окремих пріоритетних напрямів;
недостатнє розуміння частиною батьківської громадськості стратегічних завдань розвитку школи.
Шляхи розв’язання:
внесення змін та доповнень до програми розвитку;
розробка та реалізація цільових програм;
додаткове залучення позабюджетних джерел фінансування;
підвищення ступеня відкритості школи, висвітлення діяльності педагогічного колективу на сайті школи, у формі звіту директора перед громадськістю та колективом.
1. Обґрунтування необхідності створення перспективного плану, очікувані результати його реалізації;
2. Місія, цілі та завдання навчального закладу;
3. Діяльність та завдання керівника школи по втіленню перспективного плану розвитку Рибницької СЗШ І-ІІ ступенів;
4. Можливий ризик пов’язаний з реалізацією програми розвитку.
Школа — це майстерня,
де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє. А. Барбюс
1. Обґрунтування необхідності створення перспективного плану, очікувані результати його реалізації
Світ дуже різко змінюється за останні роки, а отже система освіти, звісно, також вимагає змін. Навчання учнів 21 століття вимагає нового і зовсім іншого підходу. Сьогодні люди, щоб залишитися ефективними й успішними, мусять постійно змінюватися, розвиватися й оновлюватися. Тому потрібно формувати особистість, здатну сприймати мінливість сучасного світу як норму. Оскільки, пройшли ті дні, коли учні сиділи рядами слухаючи тільки вчителя. Пройшли ті дні, коли навчання відбувалось тільки в межах кордонів класної кімнати.
Пропоную вашій увазі перспективний план розвитку Рибницької СЗШ І-ІІ ступенів, який розрахований на 2 роки. В ньому зібрані провідні ідеї та принципи щодо організації освітнього процесу в період реформування освіти та інтеграції у світовий простір.
Для успішної діяльності школи варто зрозуміти, які вимоги ставить держава до сучасного випускника. Він повинен бути особистістю, інноватором та патріотом. Так зазначено в Концепції Нової української школи, яка є основою нового закону «Про освіту».
Критерії успішності закладу середньої загальної освіти, на мій погляд, варто розглядати з чотирьох позицій:
з позиції дитини;
з позиції вчителя;
з позиції батьків;
з позиції громади.
Успішна школа з позиції дитини має забезпечити високу якість освіти, що включає , насамперед, якісно нове представлення навчального матеріалу і формування в учнів компетентностей. Окрім того, школа має бути осередком суспільного життя дитини. Це простір, в якому дитина має відчувати себе значущою та успішною, розкривати себе як особистість, не боячись невдач та осуду.
Успішна школа з позиції вчителя має забезпечити його матеріально-технічною базою для провадження новітніх форм, методів, засобів та технологій для здійснення освітньої діяльності, а також створити психологічно комфортні умови для реалізації творчого потенціалу. Гарантувати можливість підвищення кваліфікації шляхом безперервної та неформальної освіти.
Батьки бачать успішну школу у власному ракурсі. Школа, насамперед, - це місце, якому можна довірити свою дитину, її здоров я, як фізичне, так і психічне. Також, це заклад, де їхні діти гарантовано отримають якісну освіту (зможуть успішно здати ДПА, ЗНО та інші точки контролю), та в якому дітей підготують до дорослого життя, навчать брати відповідальність за прийняті рішення та бути конкурентоспроможними на сучасному ринку праці.
Школа з позиції громади сприймається як заклад, який здійснює свою діяльність на партнерських засадах. При чому принцип партнерства зберігається, як всередині закладу ( ВЧИТЕЛЬ – УЧЕНЬ – БАТЬКИ), так і в зовнішніх стосунках з громадою. Представлення школи в сільських, районних, обласних заходах, конкурсах, олімпіадах тощо. Іміджеві діяльність школи має бути спрямована на створення на формування позитивного образу закладу, його індивідуальності та неповторності.
Аналіз перерахованих вище критеріїв показує, що вони є актуальними і затребуваними учасниками освітнього процесу школи. Адміністрація, вчителі, учні, їх батьки бачать свою освітню установу як відкритий
інформаційний освітній простір, в якому створені умови для особистісного зростання всіх суб'єктів освітнього процесу.
Таким чином можна прогнозувати очікувані результати реалізації програми розвитку школи.
Для адміністрації:
• активізація діяльності всіх структур школи;
• підвищення ефективності управління;
• збереження іміджу школи;
• використання механізмів і прийомів стимулювання діяльності педагогів;
Для вчителів:
• покращення матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;
• використання вчителями інноваційних та вироблення власних технологій;
• підвищення рівня професійної компетентності педагогів;
• створення комфортних психолого-педагогічних умов для здійснення професійної діяльності.
Для учнів:
• підвищення рівня навчальних досягнень учнів;
• формування інформаційних, інтелектуальних та комунікативних компетенцій;
• створення ситуації життєвого успіху в усіх сферах шкільної діяльності;
• формування правової та громадської свідомості;
• підвищення показників фізичного та психологічного здоров’я.
Для батьків:
• створення умов для задоволення потреб батьків щодо отримання якісної освіти дітьми;
• встановлення та зміцнення дружніх відносин між родинами учнів і школи;
• створення умов для: задоволення інтересів і розвитку різноманітних здібностей школярів;
• збереження та зміцнення здоров'я дітей;
• виховання громадянина здатного до суспільного життя.
Для представників громадськості:
• підвищення уваги та інтересу до проблем навчання і виховання у школі;
• участь у вирішенні проблем навчання та виховання;
• створення позитивного іміджу школи.
2.Мета, місія, стратегічні завдання, принципи та пріоритети розвитку школи
В основу плану перспективного розвитку школи покладається врахування в освітньому процесі особистісних характеристик кожного учня, орієнтація освітнього процесу на загальнолюдські цінності. Сучасний підхід до стратегії розвитку освіти наголошує, що якість освіти є найефективнішим засобом для задоволення освітніх потреб суспільства, сім'ї, дитини. Якість оцінюється моральними та ринковими категоріями, це не тільки якість кінцевих результатів, але й всіх процесів, які впливають на кінцевий результат. Тому управління нашою школою буде зосереджуватися на управлінні якістю освіти. А це співвідношення результатів роботи школи з метою, яку колектив школи поставив перед собою.
Мета Рибницької СЗШ І-ІІ ступенів – забезпечити позитивну динаміку розвитку школи, як відкритої системи, конкурентоздатної й орієнтованої на підготовку громадянина - патріота, здатного до участі в розв’язанні сьогоденних і перспективних завдань держави, готового до свідомого життєвого вибору та самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності.
2)Місія школи полягає у:
забезпеченні якісної освіти як найважливішої умови успішної соціалізації дитини в сучасному суспільстві;
формуванні свідомості громадянина, що володіє політичною культурою, критичним мисленням, здатністю самостійно здійснювати свій вибір;
вихованні любові до Батьківщини, духовності, моральності;
створенні умов, сприятливих для доброзичливого ставлення до школи, однолітків, учителів, держави;
підтриманні сприятливої атмосфери співробітництва серед працівників школи, батьків та громадськості;
здатності розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки;
уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя;
застосуванню інформаційно – комунікативних технологій.
Для досягнення цієї мети необхідно передбачити вирішення наступних
стратегічнихзавдань програми:
– забезпечення якості освіти, яка відповідає сучасним освітнім стандартам;
– модернізація ресурсного (матеріально-технічного, кадрового, методичного) забезпечення освітнього процесу та формування сучасної шкільної інфраструктури;
– розвиток інформатизації освіти в школі та розширення єдиного інформаційного простору;
– формуванні в учнів громадської свідомості, відповідальності та активності, громадського обов’язку та громадської гідності;
– виховання свідомого громадянина України, патріота, який усвідомлює свою належність до сучасної європейської цивілізації;
– виховання особистості з демократичним світоглядом, яка не порушує прав, свобод людини, із повагою ставиться до традицій, культури інших держав, народів;
– вироблення в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як до найвищої цінності;
– формування професійно компетентної особистості, здатної до суспільного життя та співпраці в громадянському суспільстві;
– гуманізація міжособистісних стосунків між педагогами, дітьми та батьками
– формування іміджу школи.
3.Діяльність та завдання керівника школи по втіленню перспективного плану розвитку Рибницької СЗШ І-ІІ ступенів. 1) Визначення цінностей і пріоритетів. Вірю, що кожна дитина обдарована і талановита. Моєю метою як керівника школи є: будувати школу рівних можливостей для всіх; школу в якій навчатимуться поряд обдаровані діти в тій чи іншій галузі ; школу, яка буде намагатися дати можливості для розвитку кожній дитині та розвинути її так, щоб вона була успішною в житті. Тобто, щоб дитина, навчаючись в школі, змогла набути всі життєві компетенції в тому обсязі, в якому вони їй потрібні для її успішного становлення. Головним моїм завданням як керівника стане виховання компетентної, відповідальної за своє життя людини, створення розвивального середовища, у якому б реалізувалися всі потенційні можливості конкурентно спроможних випускників. Все це можна здійснити лише за умов впровадження інноваційних педагогічних технологій, самовдосконалення й кваліфікаційного зростання вчителів, створення безперервного процесу формування творчої, обдарованої особистості.
Проблеми, що потребують вирішення:
потреба в перекритті даху (обидва корпуси);
на шкільному подвір ї є фундамент, що не підлягає якійсь подальшій експлуатації, потребує знесення . Також, в школі відсутній спортзал, що є досить вагомою проблемою даного закладу. Розвязанням даної проблеми може бути зруйнування фундаменту, а на цьому місці побудова спортзалу для учнів;
необхідність капітального ремонту фасаду, а також зміни зовнішнього естетичного вигляду школи;
необлаштоване шкільне подвіря ( територія велика, її потрібно облагородити, можна встановити дитячий спортивний майданчик);
проблема з питною водою;
в даному навчальному закладі є приміщення, яке не використовуються, оскільки потрубує ремонту. Його можна можна перетворити в дитячу кімнату відпочинку (інтерактивну ігрову кімнату);
при перекритті даху, школу можна підняти і піддашшя використати для певних потреб (зробити бібліотеку, кабінет педагог-організатора і т.д.);
великим недоліком в с.Рибник є відсутність дошкільного закладу освіти, тож є необхідність у створенні дошкільної групи на базі Рибницької СЗШ І-ІІступенів;
4. Можливий ризик пов’язаний з реалізацією програми розвитку
Зміни у змісті освіти пов’язані із змінами політики в галузі освіти:
недостатність виділених та залучених коштів для реалізації основних напрямків програми розвитку;
зниження мотивації педагогів, батьків, учнів щодо заходів з реалізації основних напрямків програми розвитку;
втрата актуальності окремих пріоритетних напрямів;
недостатнє розуміння частиною батьківської громадськості стратегічних завдань розвитку школи.
Шляхи розв’язання:
внесення змін та доповнень до програми розвитку;
розробка та реалізація цільових програм;
додаткове залучення позабюджетних джерел фінансування;
підвищення ступеня відкритості школи, висвітлення діяльності педагогічного колективу на сайті школи, у формі звіту директора перед громадськістю та колективом.
Немає коментарів:
Дописати коментар