середу, 2 листопада 2016 р.

Проект Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) «Неінфекційні захворювання: профілактика та зміцнення здоров’я в Україні»

Звертаємо увагу, що термін реєстрації для участі у проекті Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) «Неінфекційні захворювання: профілактика та зміцнення здоров’я в Україні» продовжено до 7.11. 

Інформація про проект
Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ)
«Неінфекційні захворювання: профілактика та зміцнення здоров’я в Україні»
Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) у співпраці з Міністерством освіти та науки України, Міністерством охорони здоров’я України за підтримки Швейцарської агенції з розвитку та співробітництва впроваджує проект «Неінфекційні захворювання: профілактика та зміцнення здоров’я в Україні». Проект містить окремий освітній компонент «Профілактика НІЗ серед учнівської молоді», який  реалізовує  Благодійний фонд «Здоров’я жінки і планування сім’ї».
Загальна мета проекту:
Зниження вкладу неінфекційних захворювань (далі – НІЗ) в структуру захворюваності, смертності та тривалості життя населення України.
Завдання освітнього компоненту:
Розробка ефективної програми зміцнення здоров’я в школах та запровадження здоров’язберігаючих технологій навчання, створення сприятливого для здоров’я шкільного середовища за участю  педагогічного колективу, медичних працівників, учнів і батьків. 
Розробка та апробація моделі шкільної служби здоров’я в 21 пілотному навчальному закладі Львівської, Івано-Франківської, Вінницької, Полтавської, Дніпропетровської, Харківської областей та міста Києва.
Головними чинниками високого рівня неінфекційних захворювань є:
Ø      нездорове харчування;
Ø      недостатня рухова активність;    
Ø      соціальний стрес;
Ø      вживання алкоголю, наркотиків та тютюнопаління;
Ø      ризикована поведінка в молодому віці, що, значною мірою, є причиною травм, поранень, отруєнь, захворювань шлунково-кишкового тракту, інфекційних захворювань;
Ø      негативні екологічні фактори;
Ø      недостатня обізнаність з питань репродуктивного здоров’я.
Більшість з цих чинників, є поведінковими, тож їхній вплив може бути значно знижений через корекцію поведінки, яка найбільш ефективна в дитячому та юнацькому віці, коли ще не сформовані стереотипи поведінки. Тож роль системи освіти є ключовою, оскільки вона охоплює 19%, а враховуючи батьків учнів – 39% населення України. Водночас, суттєвий негативний внесок в захворюваність дорослого населення вносить неправильно організований процес навчання в загальноосвітніх навчальних закладах та ВНЗ, який призводить до зниження рівня здоров’я дітей та молоді за роки навчання. Цей негативний вплив може бути значно зменшений завдяки впровадженню здоров’язберігаючих технологій навчання та створенню сприятливого для здоров’я шкільного середовища. 
Розробка моделі організації роботи навчального закладу для зниження захворюваності та зміцнення здоров’я учнів
Для участі у проекті та апробації моделі шкільної служби здоров’я у зазначених областях на конкурсній основі будуть обрані загальноосвітні навчальні заклади різного типу. За підтримки проекту  учасники проекту здійснять оцінку ситуації у загальноосвітньому навчальному закладі, розроблять план впровадження нововведень та отримують для його реалізації необхідну методологічну та експертну підтримку.
Розробка та впровадження всеохоплюючої та ефективної програми зміцнення здоров’я в школах відповідатиме восьмикомпонентній моделі «Школи сприяння здоров’ю» з акцентом на здорове харчування, фізичну активність, профілактику вживання тютюну, алкоголю та інших психоактивних речовин. 

Модель «Школи сприяння здоров’ю»
Наскрізними питаннями та запорукою успіху роботи навчального закладу є ефективне партнерство між закладами охорони здоров’я та закладами освіти, залучення та мобілізація громади та участь самих учнів у плануванні та реалізації програм спрямованих на збереження здоров’я. Чітке визначення обов’язків кожного сектора та забезпечення координації дій та системи перенаправлень між закладами, внесок активістів громади, підтримка місцевої влади, врахування побажань та інтересів дітей – допоможуть зробити шкільні програми зі збереження здоров’я ефективними та стійкими.
Описание: Pic2
Досвід пілотних шкіл буде детально оцінений і задокументований, а дієві моделі організації роботи навчальних закладів різного типу в галузі збереження та зміцнення здоров’я будуть поширені на обласному та національному рівнях.







Додаток 2
Порядок відбору пілотних шкіл для участі в освітньому компоненті
Проекту Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ)
«Неінфекційні захворювання: профілактика та зміцнення здоров’я в Україні»

Загальноосвітній навчальний заклад, який бажає взяти участь у освітньому компоненті Проекту Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) «Неінфекційні захворювання: профілактика та зміцнення здоров’я в Україні» має подати аплікаційну форму встановленого зразка.

Заявки для участі в проекті можуть подавати ЗНЗ Львівської, Івано-Франківської, Вінницької, Полтавської, Дніпропетровської, Харківської областей та міста Києва.

·        Аплікаційна форма має бути заповнена українською мовою в електронній формі та підписана керівником установи організації (або особою, яка має право підпису від установи) і завірена печаткою загальноосвітнього навчального закладу.

·        Аплікаційна форма містить:
1) Реєстраційну картку
2) Паспорт школи
3) Мотиваційний лист
4) Лист про виконання зобов’язань

·        До розгляду не братимуться аплікаційні форми, що не повністю заповнені, або не містять всіх необхідних додатків.
·        Кінцевий термін подання заявок – 20 жовтня 2016 року (за датою електронного повідомлення). Заявки, надіслані пізніше зазначеної дати, розглядатися не будуть.
·        Заявки необхідно надіслати  на електронну адресу: info@rhr.org.ua з обов’язковою позначкою «Заявка навчального закладу».

Отримання аплікаційної форми буде підтверджено електронною поштою.

Благодійний фонд «Здоров’я жінки і планування сім’ї»
вул. Льва Толстого, 9А
Київ 01004
Тел./факс: (044) 596 50 99



Аплікаційна форма
загальноосвітнього навчального закладу
для участі в освітньому компоненті
Проекту Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ)
«Неінфекційні захворювання: профілактика та зміцнення здоров’я в Україні»

1. Реєстраційна картка

Назва загальноосвітнього навчального закладу
(повна юридична)

Адреса організації
(поштова разом з індексом)



Телефон і факс закладу
(разом з кодом міста)


Електронна адреса


Веб – сторінка закладу (якщо є)


Керівник закладу (ПІБ)


Електронна пошта
мобільний телефон керівника закладу


Контактна особа, відповідальна за проект (ПІБ, посада)


Електронна пошта
та мобільний телефон контактної особи, відповідальної за проект


Підпис керівника організації



Дата







2. Паспорт школи

Базова інформація про загальноосвітній навчальний заклад:
Профіль
Кількість учнів
Педагогічний склад
Технічний персонал
Медичний персонал
            Інфраструктура для організації харчування
            Інфраструктура для занять фізкультурою та спортом
            Гуртки, секції, позакласна діяльність

           
3. Мотиваційний лист (не більше 2 сторінок)

У мотиваційному листі у довільній формі необхідно дати відповіді на три запитання.
1) Чому школа зацікавлена взяти участь у освітньому компоненті проекту «Профілактика НІЗ серед учнівської молоді»?
2) Які головні проблеми та перешкоди є у даного навчального закладу для створення сприятливого середовища для збереження здоров’я учнів та вчителів?
3) Які способи їх вирішення може запропонувати коллектив навчального закладу.





Лист про виконання зобов’язань
загальноосвітнього навчального закладу щодо реалізації заходів
освітнього компоненту проекту «Профілактика НІЗ серед учнівської молоді»

Цим листом загальноосвітній навчальний заклад  _____________________________ в особі _________________________________________ зобов’язується, у разі успішного проходження конкурсу на участь у реалізації освітнього компоненту проекту «Профілактика НІЗ серед учнівської молоді», впродовж 2016-2017 навчального року сприяти проведенню та брати активну участь у таких заходах проекту:

·        Проведення базової оцінки здоров’язберігаючого середовища навчального закладу за участі педагогічного, учнівського та батьківського колективу.
·        Розробка плану дій для покращення ситуації командою закладу.
·        Виконання заходів зі збереження здоров’я передбачених планом дій закладу.
·        Участь у обласних  та національних координаційних нарадах учасників проекту.
·        Розповсюдження інформаційних матеріалів для учнів, вчителів та батьків з попередження неінфекційних захворювань.
·        Участь у тренінгах з попередження неінфекційних захворювань для педагогічних та медичних працівників навчальних закладів. 
·        Надання інформації для моніторингу результатів Проекту. 
·        Участь у річній конференції за результатами впровадження проекту.






Підпис директора навчального закладу

Дата



Немає коментарів:

Дописати коментар