понеділок, 11 березня 2019 р.

Солонську СЗШ І-ІІ ст. очолив новий директор



 Конкурс на заміщення вакантної посади директора закладу освіти «Солонська середня загальноосвітня школа І-ІІ ст. Дрогобицького району відбувся 04 березня 2019 року.
       Документи на конкурс поступили від двох кандидатів. Один з кандидатів на конкурс не зявився.
       Після презентації перспективного плану розвитку Солонської СЗШ І-ІІ ст. та співбесіди конкурсна комісія вирішила «рекомендувати начальнику відділу освіти Дрогобицької районної державної адміністрації Стецку Івану Теодоровичу призначити директором Солонської школи І-ІІ ст. Куньч Наталію Миколаївну шляхом укладення контракту на 2 роки».
       Подаємо для ознайомлення перспективний план розвитку Солонської середньої загальноосвітньої школи І-ІІ ст. на 2019-2021 роки, який буде реалізовувати новопризначений директор.

Перспективний план
розвитку закладу освіти
кандидата на посаду директора
Солонської середньої загальноосвітньої
школи І-ІІ ступенів Дрогобицького району
Куньч Наталії Миколаївни


                                                        Дрогобич 2019
У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка про те, що вони ні на що не здібні. Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися.

В.О. Сухомлинський

Вчитель -- рушійна сила освітянських реформ, тому пріоритетним завданням нашого закладу стало визначення необхідності організації процесу підвищення компетентності вчителя, а саме:
1)           Виявлення здібностей, наших можливостей шляхом проведення анкетувань, тестувань,  діагностики, педагогічного колективу, проектної діяльності та позакласної роботи;
2)           Проведення майстер-класів, на яких проходить впровадження інноваційних технологій;
3)           Створення комфортних умов для підвищення особистого статусу кожного суб’єкта навчально-виховного процесу шляхом складання зручного розкладу навчальних занять, підбору оптимального навантаження;
4)           Створення  позитивного психологічного мікроклімату у колективі навчального закладу.

Управлінська діяльність.
1)           Створено автоматизоване робоче місце адміністрації школи та вчителя інформатики;
2)           Надано доступу до мережі Інтернет;
3)           Створена шкільна база звітності навчального закладу;

У планах
4)           Створення єдиного методичного простору школи з метою  використання  електронних навчальних матеріалів; методичних  посібників тощо;
5)           Створення  бази даних:
-         Річного планування компонентів освітньої діяльності;
-         Внутрішньошкільного контролю і управління  навчально-виховним процесом;
-         Аналізу науково-методичного, матеріально-технічного, кадрового, інформаційного забезпечення;
-         Створення порт фоліо для вчителів та учнів.
Можливі труднощі :
Недостатній досвід в інноваційній діяльності.
Наявні комп’ютери у використанні близько 10 років та часто виходять з ладу.

Матеріально-технічна база закладу освіти.

Приміщення закладу освіти 50 років у використанні проте заклад забезпечений  водогоном, каналізацією, внутрішніми туалетами; обладнаний комп’ютерний клас. Зроблено капітальний ремонт підлоги у чотирьох навчальних кабінетах та частині коридору, перекрито частину даху будівлі школи.

У планах
Завершеня капітального ремонту даху школи, проведення поточних ремонтів навчальних кабінетів та комбінованої майстерні;
створення нового освітнього середовища, поліпшення матеріально-технічної бази школи для забезпечення умов якісної навчально-виховної діяльності. Зокрема це проведення поточних ремонтів школи, класів  з креативним підходом (з дотриманням санітарно-гігієнічних норм) із залученням до цієї роботи батьків і старшокласників (згідно Концепції Нової Української Школи); облагородження території школи.
Можливі труднощі :
брак фінансів, брак робочої сили.

Організація освітнього процесу:
Для успішної діяльності навчального закладу необхідно розуміння того, які вимоги ставить держава до випускника сучасної школи. Він повинен бути особистістю, інноватором та патріотом. Так зазначено у Концепції Нової Української Школи, яка є основою нового закону «Про освіту».
Хочу зазначити сильні сторони закладу освіти:
– висококваліфіковані педагогічні працівники;
– згуртований колектив;
– хороший психологічний клімат;
На мій погляд, пріоритетними у  роботі школи є такі напрямки:
ü формування високоморальної особистості на основі всебічного розвитку здібностей дитини з врахуванням її психологічних особливостей та природного потенціалу Всебічно розвинені діти активні фізично та розумово, невимушено почуваються в суспільстві та здатні підтримати розмову на будь-яку тему.
Всебічний розвиток включає
1.     Фізичний розвитоккомплексна турбота про стан здоров'я та фізичну форму – спорт, харчування, загартовування.
2.     Інтелектуальний розвитокдії, спрямовані на розвиток розумових здібностей, творчого та логічного мислення, уяви, вміння усвідомлювати власні дії та їх наслідки.
3.     Соціальний розвитоквироблення навичок, необхідних для адаптації в соціумі – вміння висловлювати думки, спілкуватися, комунікативні навички.
4.     Емоційний розвитокздатність розуміти та приймати почуття оточуючих, висловлювати або стримувати свої почуття, придушувати негативні емоції, вміти керувати емоціями.
5.     Творчий розвиток: реалізація творчих навичок.
6.     Духовний розвитокрозуміння ідеалів, цінностей, моральних принципів, їх дотримання.
ü  організація начально-виховної роботи на основі впровадження інноваційних освітніх технологій;
Технологія розвивального навчання(авт. Д.Ельконін, В.Давидов) . Система розвивального навчання передбачає формування активного,  самостійного творчого мислення учнів і на цій основі поступового переходу в самостійне навчання.
Інтерактивні технології (авт. О.Пометун, Л. Пироженко),  ідея якої полягає в тому, що процес пізнання відбувається за умови постійної активної взаємодії всіх учнів.
Проектні технології ( авт. Баханов К., Гузєєв В., Єрмаков І., Пєхота О.) учні  набувають знань і навичок у процесі планування й виконання практичних завдань проектів.
Технологія особистісно орієнтованого навчання (авт. Якимська І., Савченко О., Подмазін С.) полягає у створенні  оптимальних умов для розвитку й становлення особистості як суб’єкта діяльності і суспільних відносин,  яка будує свою діяльність і стосунки відповідно до стійкої ієрархічної системи гуманістичних і буттєвих особистісних   цінностей.
ü забезпечення наступності між усіма ланками навчально-виховного процесу;
ü  організація роботи з обдарованими учнями;
У Плутарха читаємо: «Розум дитини — не посудина, яку слід за­повнити, а смолоскип, який треба запалити». Не через насичення дитячої свідомості великою кількістю фактів і теоретичних відомостей досягається справжня мета навчання і виховання, а лише через задоволення внутрішнього прагнення учня вирости до рівня Особистості, відчути невимовну радість пізнання і творчості.
ü  навчання і виховання дітей з особливими потребами;
ü формування свідомого і відповідального ставлення учасників навчально - виховного процесу до навчання, виховання і розвитку;
ü впровадження здоров'язберігаючих технологій;
-      сприятливі умови навчання дитини в школі (відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог, методик навчання та виховання);
-   оптимальну організацію навчального процесу (відповідно до вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм);
-   повноцінний та раціонально організований руховий режим.
ü формування позитивного іміджу навчального закладу;
ü  збереження та збільшення контингенту учнів.

Тому своїм завданням я бачу створення комфортних умов навчання, за яких здобувач освіти відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість,що робить його активним шукачем шляхів і засобів вирішення проблем та досягнення власної мети.
Можливі труднощі :
Низька мотивація здобувачів освіти

Громадське самоврядування
Тісна взаємодія колективу навчального закладу з батьками є запорукою успішної діяльності закладу, адже спільно розв’язувати питання набагато простіше. Завдяки активним батькам та їхній допомозі проведено поточні ремонтні роботи у закладі освіти.
В планах
Соціально спрямований напрямок на покращення якості взаємодії батьків і педагогів для становлення учня як особистості.
Залучити активних батьків для профілактичної роботи з батьками учнів схильних до правопорушень. Створити групу батьків для планування та розробки мікропроектів. Частіше проводити родинні свята, спільні екскурсії.

Можливі труднощі:
нерозуміння і взаємні претензії

Інформаційна відкритість
Постійне поновлення вмісту веб-сайту, додавання нових рубрик «Для батьків», «Практичні поради і цікавинки» для учнів, «Документація закладу освіти».

Оскільки ми живемо в час реформ, зокрема зараз відбувається масштабна освітня реформа, то завершити свій виступ я хочу такими словами
«Людина, яка відчула вітер змін, має будувати не щит від вітру, а вітряк.»
Стівен Кінг


Дякую за увагу!

пʼятниця, 8 березня 2019 р.

Про організацію та проведення районного конкурсу з ужиткового мистецтва «Таланти твої, Україно!»


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДРОГОБИЦЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
імені ІВАНА ФРАНКА

ДРОГОБИЦЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ВІДДІЛ ОСВІТИ

НАКАЗ

21.02.2019 р.                                                                                                    57 / 86

Про організацію та проведення
районного конкурсу з ужиткового мистецтва
«Таланти твої, Україно!»

Для організації та проведення районного конкурсу з ужиткового мистецтва «Таланти твої, Україно!» (далі – Конкурс) серед учнів Дрогобицького району Львівської області на базі Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка.

НАКАЗУЄМО:
1. Встановити, що Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка (далі – Університет) та Відділ освіти Дрогобицької районної державної адміністрації (далі – Відділ освіти) є співорганізаторами Конкурсу серед учнів Дрогобицького району Львівської області
2. Провести Конкурс 16 березня 2019 р. в аудиторіях № 10, 51, 52, 56, 62, 65, 66, актова зала навчального корпусу № 3 навчально-наукового інституту фізики, математики, економіки та інноваційних технологій за адресою: м. Дрогобич, вул. Стрийська, 3.
3. Затвердити оргкомітет Конкурсу (додаток 1)
4. Затвердити журі Конкурсу (додаток 2)
5. Затвердити Положення про районний конкурс з ужиткового мистецтва «Таланти твої, Україно!» (додаток 3-5).
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на проректора з науково-педагогічної роботи Університету Шарана В.Л. та начальника Відділу освіти Стецка І.Т.

Т.в.о. ректора
Дрогобицького державного
педагогічного університету імені
Івана Франка

                                          
В.Л. Шаран


Начальник
Відділу освіти Дрогобицької
районної державної
адміністрації


                                    І.Т. Стецко

                                                                                                                                            Додаток 1
до спільного наказу Дрогобицького державного педагогічного
університету імені Івана Франка та Відділу освіти
Дрогобицької районної державної адміністрації
                                                                                                        від «21» лютого 2019 р.  № 57/86 



СКЛАД ОРГКОМІТЕТУ
районного конкурсу з ужиткового мистецтва
«Таланти твої, Україно!» /2019/

Голова оргкомітету:
Шуст Тарас Ярославович- провідний спеціаліст Відділу освіти  
               
Заступники голови оргкомітету:
Оршанський Леонід Володимирович, завідувач кафедри, професор       Університету,
Болоховецька Віра Ярославівна, директора БДЮТ

Члени оргкомітету (за номінаціями):
1.Українська народна вишивка - доцент Мельник Г.М., студент 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти Вербіщук Я.І., Університету, керівник гуртків БДЮТ  Мазурчак С.Ф. 
2.Ткацтво, килимарство - доцент Гущак Ж.М., викладач Гром Г.Л., старший лаборант Залісько І.Й.,  студент 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти Козловська Н.Р., Університету, керівник гуртків БДЮТ Петруняк І.В.
3.Гердан, вироби з бісеру - доцент Савку Л.В., студент 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти  Шавало І.В., Університету, керівник гуртків БДЮТ Білинська Г.Р.
4.Український народний одяг - доцент Кузан Н.І., старший лаборант Касій Г.Л. Університету, керівник гуртків  Мазурчак С.Ф., Леснянська І.Б. БДЮТ
5.Писанкарство - старший викладач Ліщинська-Кравець Г.Л., старший лаборант Макарець О.А., Університету, методист БДЮТ Кушнір С.С.
6.Художня обробка дерева - майстер виробничого навчання Береза В.В., Університету, керівник гуртків БДЮТ Янінович О.І.
7.Плетіння з природних матеріалів - доцент Пагута М.В., майстер виробничого навчання Вовчанський М.В., Університету, керівник гуртків БДЮТ Клонцак Л.М.
8.Кераміка - старші викладачі Матвісів Я.Я. і Ясеницький В.Є., майстер виробничого навчання Яводчак О.Б., Університету, методист Відділу освіти Зубрицька І.Р.






Додаток 2
до спільного наказу Дрогобицького державного педагогічного
університету імені Івана Франка та Відділу освіти
Дрогобицької районної державної адміністрації
                                                                                            від «21» лютого 2019 р.  № 57/86 

СКЛАД ЖУРІ
районного конкурсу з ужиткового мистецтва
«Таланти твої, Україно!» /2019/
Голова журі:
Оршанський Леонід Володимирович, завідувач кафедри, професор       Університету

Члени журі:
1. Болоховецька Віра Ярославівна, директора БДЮТ
2. доцент Мельник Галина Миколаївна, Університету
3. доцент Савка Леся Василівна, Університету
          4. Мазурчак Світлана Федорівна, керівник гуртка БДЮТ



 Додаток 3
до спільного наказу Дрогобицького державного педагогічного
університету імені Івана Франка та Відділу освіти
Дрогобицької районної державної адміністрації
від «21» лютого 2019 р.  № 57/86 


ПОЛОЖЕННЯ

про районний конкурс з ужиткового мистецтва «Таланти твої, Україно!»
у межах обласного конкурсу з ужиткового мистецтва
«Таланти твої, Україно!»
16 березня 2019 р.

1.     МЕТА ТА ЗАВДАННЯ КОНКУРСУ:
       виявити здібних дітей та підлітків, що займаються різними видами та жанрами ужиткового мистецтва, спрямувати подальший розвиток їх таланту;
       пропагувати кращі зразки народного українського мистецтва, залучати дітей до збереження, відродження творів народних майстрів, сприяти створенню цікавих нових творів декоративно-ужиткового спрямування;
       підвищувати виконавську майстерність учнів;
       оформити виставку учнівських робіт «Таланти твої, Україно!»;
       відзначити кращих учнів та педагогів загальноосвітніх шкіл та закладів позашкільної освіти.

2.     ОРГАНІЗАТОРИ РАЙОННОГО КОНКУРСУ
       Відділ освіти Дрогобицької райдержадміністрації (далі – Відділ освіти );
       Будинок дитячої та юнацької  творчості (далі - БДЮТ);
       Кафедра методики трудового і професійного навчання та декоративно-ужиткового  мистецтва  Дрогобицького державного педагогічного університету  ім. Івана Франка (далі - кафедра).
Оргкомітет призначає журі, яке створює умови для учасників, надає необхідні консультації, займається організацією заключної виставки переможців, вирішує інші організаційні питання за поданням Будинку дитячої та юнацької творчості.
Конкурс відбувається у 2 етапи:
І етап – відбірковий (районний) – до 16 березня 2019 р.;
ІІ етап – обласний (в Центрі творчості дітей та юнацтва Галичини (далі – ЦТДЮГ) за адресою: 79017, м.Львів, вул. Вахнянина, 29 (їхати трамваєм № 7 до кінцевої зупинки «Погулянка»)- 28 березня 2019 р.

3.     ЖУРІ КОНКУРСУ
       журі конкурсу визначає кращі домашні роботи та конкурсні завдання, нагороджує переможців;
       проводить відбір робіт  на районну заключну виставку, визначає серед них дипломантів та лауреатів у різних видах та жанрах народного мистецтва;
       дає аналіз творчого рівня та професійної підготовки виконавців, методичні рекомендації педагогам – керівникам колективів.
4.     УЧАСНИКИ КОНКУРСУ
Учасники конкурсу ужиткового мистецтва – учні загальноосвітніх та закладів позашкільної освіти.
З визначених жанрів на конкурс направляється не більше 3-х учасників (по одному з кожної категорії). Вік учасників:
І  вікова категорія: 6-9 років
ІІ вікова категорія: 10-13 років
ІІІ вікова категорія: 14-18 років

5. УМОВИ КОНКУРСУ ТА НАГОРОДЖЕННЯ УЧАСНИКІВ
Учасники конкурсу привозять з собою 1-2 оформлені домашні роботи, виконані протягом цього навчального року, а також матеріали та інструменти для виконання завдань конкурсу. Діти показують свої домашні роботи, журі оцінює їх.
Учасники конкурсу впродовж 2-х годин виконують конкурсне завдання, яке полягає у підтвердженні техніки та вміння конкурсанта. Учасники працюють під керівництвом викладачів Дрогобицького державного педагогічного університету  ім. Івана Франка (далі - Університет) та керівників гуртків БДЮТ, які відповідають за дотримання умов конкурсу та техніки безпеки. Враховується об`єм та якість роботи виконаної від початку безпосередньо на конкурсі. Не дозволяється привозити розпочату роботу. Обов`язково вказувати ім`я, прізвище автора, якщо робота виконана за копією конкретного автора (ім`я, прізвище посилання в Інтернеті), вказувати джерело зразка (фонди музею, література тощо), реконструйований виріб підтвердити фотографією оригіналу. Це дозволить уникнути спотворення плагіатом.
Переможці конкурсу нагороджуються грамотами Відділу освіти.

6. НОМІНАЦІЇ КОНКУРСУ
Українська народна вишивка.
На конкурс привозять 1-2 домашні роботи свого регіону, шматочок полотна розміром 30-45 см., кольорові нитки, голки, ножиці.
Примітка: на конкурс представляти лише роботи, що відповідають особливостям  та традиціям української народної вишивки (свого регіону).

Ткацтво, килимарство (гобелени, крайки, килимки, ткані серветки, рушнички тощо)

З собою мати 1-2 роботи свого регіону, станочок (рамка), нитки.
Примітка: на конкурс можна подавати роботи як традиційного напрямку ткацтва, так і авторські проекти, розроблені з урахуванням українських національних мотивів власного регіону.

Гердан, вироби з бісеру.
На конкурс привезти 1-2 домашні роботи свого регіону. Для конкурсної роботи необхідно мати тоненьку голку, бісер, при потребі – станочок. На конкурс можна представити роботи як традиційного українського ґердану, силянки, низанки, так і авторські розробки з урахуванням українських національних мотивів.
Педагогів просимо звернути увагу на відтворення ґерданів, характерних вашому регіону.
Український народний одяг
Діти виготовляють одяг для ляльок – зменшену копію одягу, що відповідає одному із регіонів України (наприклад: гуцульський, буковинський , яворівський, сокальський, бойківський строї).
На конкурсі діти виконують фрагмент костюму (сорочечка з вишивкою, прикраса, свитка тощо). Домашня робота – одна повністю вбрана лялька (сама лялька може бути фабричного виготовлення, але бажано – авторська робота).
Писанкарство
Представити на конкурс 1-2 писанки свого регіону. Мати із собою чисте яйце (видуте), писачок, свічку, барвники. Протягом конкурсу необхідно виконати одну писанку повністю. У конкурсі беруть участь лише писанки традиційної манери розпису, педагогам звернути увагу на відродження писанок власного регіону.
Художня обробка дерева
У конкурсі беруть участь діти лише віком від 10до 18 років.
Домашнє завдання 1-2 роботи свого регіону, виконані в техніці різьби, а саме:
       тригранно-виїмкова різьба;
       плоско-контурна по тонованому фону;
       плоско-контурна геометрична
       рельєфна, обємна різьба
Матеріали для конкурсної роботи: деревяна заготовка розміром 25 х 25 см.
Робота повинна бути виконана від нульового циклу до завершення. Усі інструменти потрібні для роботи, мати із собою. Роботи, виконані лобзиком, участь у конкурсі не беруть.
Педагогів просимо звернути увагу на відтворення мотивів орнаментів, характерних вашому регіону.
Кераміка
На конкурс представити 1-2 роботи, виконані в українських народних традиціях свого регіону. З собою необхідно мати матеріали для виготовлення конкурсної роботи. Протягом конкурсного часу необхідно виконати одну роботу повністю, підтверджуючи своє вміння і знання технології виготовлення виробу.
Плетіння з природних матеріалів
З собою мати 1-2 роботи свого регіону, підготовлений для роботи матеріал (намочену солому, лозу, рогозу, листя кукурудзи).
На конкурс приймаються роботи, що відповідають традиційним народним промислам вашого регіону.
Не будуть оцінюватися роботи поза номінаціями і до участі в конкурсі  діти допущені не будуть.

7.ДОДАТКОВІ УМОВИ КОНКУРСУ
Заявки здати на кожну номінацію окремо в двох екземплярах 16.03.2019 р. під час реєстрації.

Район, село, повна назва закладу, гурток (студія)
Номінація конкурсу, кількість дітей
Прізвища та імена учасників з указанням віку дитини
Перелік домашніх робіт
Прізвище, ім’я, по-батькові викладача (повністю)
Контактний телефон













Директор
Начального закладу                                                  __________________________
(підпис)

Додаток 4
до спільного наказу Дрогобицького державного педагогічного
університету імені Івана Франка та Відділу освіти
Дрогобицької районної державної адміністрації
від «21» лютого 2019 р.  № 57/86 

Паспорт
представленого експонату

Назва експонату  _____________________________________________________

Конкурсна номінація__________________________________________________

Техніка виконання, матеріал___________________________________________

ПІБ автора___________________________________________________________
Вік учасника ( д /м /р ) та вікова категорія________________________________
Назва гуртка_________________________________________________________
Організація чи заклад, де працює гурток__________________________________
____________________________________________________________________

ПІБ керівника гуртка__________________________________________________
Котактний телефон керівника гуртка_____________________________________


Директор
Начального закладу                                                  __________________________
(підпис)

Додаток 5
до спільного наказу Дрогобицького державного педагогічного
університету імені Івана Франка та Відділу освіти
Дрогобицької районної державної адміністрації
від «21» лютого 2019 р.  № 57/86 

Етикетка  на експонат

Розмір етикетки 10х4 см
Назва роботи
Автор, вік
Заклад
ПІБ керівника



Виконавець:  директор В. Болоховецька БДЮТ




































четвер, 7 березня 2019 р.

Шевченківське свято в Лішнянській школі

07 березня у Лішнянському НВК відбувся виховний захід, присвячений 205-їй річниці від дня народження генія українського народу - Тараса Шевченка. Свято підготувала вчитель української мови Ганна Федик.






Літературно-музичний захід"Хвилююче слово Кобзаря" в Сторонянській школі

На вшанування 205-х роковин народження Тараса Шевченка в Сторонянській СЗШ І-ІІ ступенів відбувся літературно-музичний захід "Хвилююче слово Кобзаря".
На святі були представлені різножанрові номери: художнє читання поезій, театральні сценки, виконання пісень, танців, де учні показали свою майстерність. Свято підготувала і провела вчитель української мови і літератури Марія Кирик.
Попри час Шевченко не віддаляється. Він залишається сучасним. Майже через два століття після смерті твори, написані Великим Кобзарем, хвилюють, навчають, тривожать душі. Протягом недовгих літ життя Шевченко зорав ниву і засіяв її словами добра, любові, правди та волі.





Шевченківське свято в Літинській школі

У Літинському НВК І- ІІ ст. 6 березня було проведено загальношкільне свято «Свою Україну любіть» з нагоди Дня народження Тараса Шевченка під керівництвом вчителя української мови О.Ф. Мартинюк.
Епіграфом заходу стали слова Ліни Костенко:" Кобзарю! Знов до тебе я приходжу,бо ти для мене совість і закон."
Виховний захід мав на меті показати значимість постаті Кобзаря для людства, поглибити знання з краєзнавства, розвивати творчі здібності учнів, показати актуальність його творів та зв´язок Тараса Шевченка із сьогоденням, виховувати повагу і шану до велета України.
Під час проведення свята учні  прочитали вірші великого Кобзаря, відбулася інсценізація творів, прозвучали пісні на слова Шевченка .
Учням була запропонована до перегляду фотопрезентація вірша «Доля.