четвер, 14 листопада 2019 р.

Виховний захід в Урізькому НВК




«Нація живе доти, доки народжуються герої, гине тоді, коли за неї нікому постояти». Під такою назвою в Урізькому НВК I-III ст.  учитель історії Ганна Гром провела виховний захід, приурочений життю й діяльності вчителя, члена підпільної молодіжної організації ім.С.Бандери, учасника Українського національного фронту, борця за незалежність України Прокоповича Григорія Григоровича.


Мовознавчий турнір«Мова єднає всіх»


В Урізькому НВК I-III ст. відбувся мовознавчий турнір під гаслом
«Мова єднає всіх», який підготувала Галина Йосипівна Квятківська з учнями
6-х та 7-х класів.
Під звуки маршу запорозьких козаків прочитано наказ - звернення до всіх, хто
прийшов на це свято,в якому йдеться про те,щоб прославити пісню
українську, мову рідну.
Мова - коштовний скарб нашої нації,скарб ,без якого не може існувати ні народ,
ні Україна як держава…
Учні читали поезії,співали пісні про рідну мову, декламували гуморески, а також
проведено мовознавчий турнір між командами «Мовознавці» та «Всезнавці».
Цікавими були конкурси: «Візитна картка. Розминка», «Загадковий кошик»,
«Народна мудрість», « Я- артист» та інші. Журі оцінювало їхні знання та
філологічні здібності. Визначено переможців.



Відбулася нарада заступників директорів з навчально-виховної роботи


12 листопада 2019 року на базі районного методичного кабінету відбулася нарада заступників директорів з навчально - виховної роботи, в якій взяли участь Іван Стецко, начальник відділу освіти,  методисти районного методичного кабінету.
На порядок денний  були винесені питання:
« Нова українська школа: успіхи та виклики впровадження  освітнього  процесу в закладах освіти району, нові підходи щодо організації методичної роботи в умовах Нової української школи, інструментарій оцінювання якості освіти, про  хід атестації педагогічних працівників у 2019/2020 навчальному році.
Начальник відділу освіти розпочав роботу наради з аналізу результатів успішності закладів освіти, якості та продуктивності  навчання учнів , організації  роботи вчителів з обдарованою молоддю та контролю й керівництва зі сторони адміністрацій шкіл. Начальник також наголосив на тому, що новий закон « Про освіту» передбачає кадрову та фінансову автономію закладів освіти, але і нагагадав, що відповідальність та свобода йдуть поруч.
Методист Ольга Лужецька не тільки  подякувала заступникам директорів шкіл, де успішно приживаються  та впроваджуються  ідеї Нової української школи, але й детально зупинилася на проблемах, які виникають в освітньому процесі: супротив змінам, відсутність бажання обмінюватися досвідом та аналізувати власну професійну діяльність. Звернула увагу присутніх на нову форму оцінювання учнів другого класу.
На важливості імплементації освітніх реформ, які впроваджуються зараз в школах у дуже великих масштабах наголосила  Любов Маркович, завідувач методичного кабінету.  Ключова роль тут відведена вчителям, від яких залежить успішність їх впровадження. В основі діяльності педагога сьогодні має бути його професійний інтерес та свідомий вибір особистого розвитку. З її  слів  важливим є  питання організації методичної роботи в  закладах освіти. Адже головне завдання для адміністрації шкіл – це створити умови для вдосконалення професійної майстерності вчителя, його мотивація та підтримка у безперервному професійному розвитку, спільна відповідальність за якість освітнього процесу.
 Працівники методичного кабінету Дарія Грицик детально зупинилася на питаннях важливості проведення моніторингових досліджень з метою визначення рівня знань школярів, об’єктивності їх оцінювання та Марія Драб на основних вимогах щодо організації атестації педагогічних працівників у 2019/2020 навчальному році.



пʼятницю, 8 листопада 2019 р.

Змагалися юні шахісти ЗЗСО І-ІІІ ст.





На попередньому етапі боротьбу за вихід до фінальної частини  вели 14 команд юних шахістів закладів загальної середньої  освіти  району І-ІІІ ступенів.
Виступати у фінальній  частині змагань вибороли команди шахістів Довжанського НВК І-ІІІ ст., Підбузького НВК І-ІІІ ст. та  Вороблевицької СЗШ І-ІІІ ст. , Дорожівської СЗШ І-ІІІ ст., Уличнянської СЗШ І-ІІІ ст..
У напруженій боротьбі перемогу здобула команда  шахістів Уличнянської СЗШ І-ІІІ ст.. (учитель Роман Хоньків  ), на другому місці школярі з Дорожівської СЗШ  І-ІІІ ст.. (учитель Ігор Камінський ), а третіми стали спортсмени Довжанського НВК І-ІІІ ст. (учитель Роман Барщик).
В особистому заліку переможцями стали:
- на першій дошці Рогульський Максим з Уличнянської СЗШ І-ІІІ ст.;
- на другій дошці з Комаричко Олег з Уличнянської СЗШ І-ІІІ ст.;

- серед дівчат Квик Христина з  Дорожівської СЗШ І-ІІІ ст.

вівторок, 5 листопада 2019 р.

Перспективний план розвитку Рибницької СЗШ І-ІІ ст.

Структура плану розвитку:
1. Обґрунтування необхідності створення перспективного плану, очікувані результати його реалізації;
2. Місія, цілі та завдання навчального закладу;
3. Діяльність та завдання керівника школи по втіленню перспективного плану розвитку Рибницької СЗШ І-ІІ ступенів;
4. Можливий ризик пов’язаний з реалізацією програми розвитку.
Школа — це майстерня,
де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє. А. Барбюс
1. Обґрунтування необхідності створення перспективного плану, очікувані результати його реалізації
Світ дуже різко змінюється за останні роки, а отже система освіти, звісно, також вимагає змін. Навчання учнів 21 століття вимагає нового і зовсім іншого підходу. Сьогодні люди, щоб залишитися ефективними й успішними, мусять постійно змінюватися, розвиватися й оновлюватися. Тому потрібно формувати особистість, здатну сприймати мінливість сучасного світу як норму. Оскільки, пройшли ті дні, коли учні сиділи рядами слухаючи тільки вчителя. Пройшли ті дні, коли навчання відбувалось тільки в межах кордонів класної кімнати.
Пропоную вашій увазі перспективний план розвитку Рибницької СЗШ І-ІІ ступенів, який розрахований на 2 роки. В ньому зібрані провідні ідеї та принципи щодо організації освітнього процесу в період реформування освіти та інтеграції у світовий простір.
Для успішної діяльності школи варто зрозуміти, які вимоги ставить держава до сучасного випускника. Він повинен бути особистістю, інноватором та патріотом. Так зазначено в Концепції Нової української школи, яка є основою нового закону «Про освіту».
Критерії успішності закладу середньої загальної освіти, на мій погляд, варто розглядати з чотирьох позицій:
 з позиції дитини;
 з позиції вчителя;
 з позиції батьків;
 з позиції громади.
Успішна школа з позиції дитини має забезпечити високу якість освіти, що включає , насамперед, якісно нове представлення навчального матеріалу і формування в учнів компетентностей. Окрім того, школа має бути осередком суспільного життя дитини. Це простір, в якому дитина має відчувати себе значущою та успішною, розкривати себе як особистість, не боячись невдач та осуду.
Успішна школа з позиції вчителя має забезпечити його матеріально-технічною базою для провадження новітніх форм, методів, засобів та технологій для здійснення освітньої діяльності, а також створити психологічно комфортні умови для реалізації творчого потенціалу. Гарантувати можливість підвищення кваліфікації шляхом безперервної та неформальної освіти.
Батьки бачать успішну школу у власному ракурсі. Школа, насамперед, - це місце, якому можна довірити свою дитину, її здоров я, як фізичне, так і психічне. Також, це заклад, де їхні діти гарантовано отримають якісну освіту (зможуть успішно здати ДПА, ЗНО та інші точки контролю), та в якому дітей підготують до дорослого життя, навчать брати відповідальність за прийняті рішення та бути конкурентоспроможними на сучасному ринку праці.
Школа з позиції громади сприймається як заклад, який здійснює свою діяльність на партнерських засадах. При чому принцип партнерства зберігається, як всередині закладу ( ВЧИТЕЛЬ – УЧЕНЬ – БАТЬКИ), так і в зовнішніх стосунках з громадою. Представлення школи в сільських, районних, обласних заходах, конкурсах, олімпіадах тощо. Іміджеві діяльність школи має бути спрямована на створення на формування позитивного образу закладу, його індивідуальності та неповторності.
Аналіз перерахованих вище критеріїв показує, що вони є актуальними і затребуваними учасниками освітнього процесу школи. Адміністрація, вчителі, учні, їх батьки бачать свою освітню установу як відкритий
інформаційний освітній простір, в якому створені умови для особистісного зростання всіх суб'єктів освітнього процесу.
Таким чином можна прогнозувати очікувані результати реалізації програми розвитку школи.
Для адміністрації:
• активізація діяльності всіх структур школи;
• підвищення ефективності управління;
• збереження іміджу школи;
• використання механізмів і прийомів стимулювання діяльності педагогів;
Для вчителів:
• покращення матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;
• використання вчителями інноваційних та вироблення власних технологій;
• підвищення рівня професійної компетентності педагогів;
• створення комфортних психолого-педагогічних умов для здійснення професійної діяльності.
Для учнів:
• підвищення рівня навчальних досягнень учнів;
• формування інформаційних, інтелектуальних та комунікативних компетенцій;
• створення ситуації життєвого успіху в усіх сферах шкільної діяльності;
• формування правової та громадської свідомості;
• підвищення показників фізичного та психологічного здоров’я.
Для батьків:
• створення умов для задоволення потреб батьків щодо отримання якісної освіти дітьми;
• встановлення та зміцнення дружніх відносин між родинами учнів і школи;
• створення умов для: задоволення інтересів і розвитку різноманітних здібностей школярів;
• збереження та зміцнення здоров'я дітей;
• виховання громадянина здатного до суспільного життя.
Для представників громадськості:
• підвищення уваги та інтересу до проблем навчання і виховання у школі;
• участь у вирішенні проблем навчання та виховання;
• створення позитивного іміджу школи.
2.Мета, місія, стратегічні завдання, принципи та пріоритети розвитку школи
В основу плану перспективного розвитку школи покладається врахування в освітньому процесі особистісних характеристик кожного учня, орієнтація освітнього процесу на загальнолюдські цінності. Сучасний підхід до стратегії розвитку освіти наголошує, що якість освіти є найефективнішим засобом для задоволення освітніх потреб суспільства, сім'ї, дитини. Якість оцінюється моральними та ринковими категоріями, це не тільки якість кінцевих результатів, але й всіх процесів, які впливають на кінцевий результат. Тому управління нашою школою буде зосереджуватися на управлінні якістю освіти. А це співвідношення результатів роботи школи з метою, яку колектив школи поставив перед собою.
Мета Рибницької СЗШ І-ІІ ступенів – забезпечити позитивну динаміку розвитку школи, як відкритої системи, конкурентоздатної й орієнтованої на підготовку громадянина - патріота, здатного до участі в розв’язанні сьогоденних і перспективних завдань держави, готового до свідомого життєвого вибору та самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності.
2)Місія школи полягає у:
 забезпеченні якісної освіти як найважливішої умови успішної соціалізації дитини в сучасному суспільстві;
формуванні свідомості громадянина, що володіє політичною культурою, критичним мисленням, здатністю самостійно здійснювати свій вибір;
 вихованні любові до Батьківщини, духовності, моральності;
 створенні умов, сприятливих для доброзичливого ставлення до школи, однолітків, учителів, держави;
 підтриманні сприятливої атмосфери співробітництва серед працівників школи, батьків та громадськості;
 здатності розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки;
 уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя;
 застосуванню інформаційно – комунікативних технологій.
Для досягнення цієї мети необхідно передбачити вирішення наступних
стратегічнихзавдань програми:
– забезпечення якості освіти, яка відповідає сучасним освітнім стандартам;
– модернізація ресурсного (матеріально-технічного, кадрового, методичного) забезпечення освітнього процесу та формування сучасної шкільної інфраструктури;
– розвиток інформатизації освіти в школі та розширення єдиного інформаційного простору;
– формуванні в учнів громадської свідомості, відповідальності та активності, громадського обов’язку та громадської гідності;
– виховання свідомого громадянина України, патріота, який усвідомлює свою належність до сучасної європейської цивілізації;
– виховання особистості з демократичним світоглядом, яка не порушує прав, свобод людини, із повагою ставиться до традицій, культури інших держав, народів;
– вироблення в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як до найвищої цінності;
– формування професійно компетентної особистості, здатної до суспільного життя та співпраці в громадянському суспільстві;
– гуманізація міжособистісних стосунків між педагогами, дітьми та батьками
– формування іміджу школи.
3.Діяльність та завдання керівника школи по втіленню перспективного плану розвитку Рибницької СЗШ І-ІІ ступенів. 1) Визначення цінностей і пріоритетів. Вірю, що кожна дитина обдарована і талановита. Моєю метою як керівника школи є: будувати школу рівних можливостей для всіх; школу в якій навчатимуться поряд обдаровані діти в тій чи іншій галузі ; школу, яка буде намагатися дати можливості для розвитку кожній дитині та розвинути її так, щоб вона була успішною в житті. Тобто, щоб дитина, навчаючись в школі, змогла набути всі життєві компетенції в тому обсязі, в якому вони їй потрібні для її успішного становлення. Головним моїм завданням як керівника стане виховання компетентної, відповідальної за своє життя людини, створення розвивального середовища, у якому б реалізувалися всі потенційні можливості конкурентно спроможних випускників. Все це можна здійснити лише за умов впровадження інноваційних педагогічних технологій, самовдосконалення й кваліфікаційного зростання вчителів, створення безперервного процесу формування творчої, обдарованої особистості.
Проблеми, що потребують вирішення:
 потреба в перекритті даху (обидва корпуси);
 на шкільному подвір ї є фундамент, що не підлягає якійсь подальшій експлуатації, потребує знесення . Також, в школі відсутній спортзал, що є досить вагомою проблемою даного закладу. Розвязанням даної проблеми може бути зруйнування фундаменту, а на цьому місці побудова спортзалу для учнів;
 необхідність капітального ремонту фасаду, а також зміни зовнішнього естетичного вигляду школи;
 необлаштоване шкільне подвіря ( територія велика, її потрібно облагородити, можна встановити дитячий спортивний майданчик);
 проблема з питною водою;
 в даному навчальному закладі є приміщення, яке не використовуються, оскільки потрубує ремонту. Його можна можна перетворити в дитячу кімнату відпочинку (інтерактивну ігрову кімнату);
 при перекритті даху, школу можна підняти і піддашшя використати для певних потреб (зробити бібліотеку, кабінет педагог-організатора і т.д.);
 великим недоліком в с.Рибник є відсутність дошкільного закладу освіти, тож є необхідність у створенні дошкільної групи на базі Рибницької СЗШ І-ІІступенів;
4. Можливий ризик пов’язаний з реалізацією програми розвитку
Зміни у змісті освіти пов’язані із змінами політики в галузі освіти:
 недостатність виділених та залучених коштів для реалізації основних напрямків програми розвитку;
 зниження мотивації педагогів, батьків, учнів щодо заходів з реалізації основних напрямків програми розвитку;
 втрата актуальності окремих пріоритетних напрямів;
 недостатнє розуміння частиною батьківської громадськості стратегічних завдань розвитку школи.
Шляхи розв’язання:
 внесення змін та доповнень до програми розвитку;
 розробка та реалізація цільових програм;
 додаткове залучення позабюджетних джерел фінансування;
 підвищення ступеня відкритості школи, висвітлення діяльності педагогічного колективу на сайті школи, у формі звіту директора перед громадськістю та колективом.

Призначено директора Рибницької школи



        Відбувся конкурс на заміщення вакантної посади директора закладу загальної середньої освіти «Рибницька середня загальноосвітня школа І-ІІ ст.» Дрогобицького району Львівської області.
       Документи на конкурс подали два кандидати – учитель музичного мистецтва Рибницької СЗШ І-ІІ ст. за сумісництвом Шкільник Богдан Стефанович та вчитель математики цієї ж школи за сумісництвом Кльоба Юлія Романівна.
       Після проходження тестування на знання законодавства у сфері освіти та презентації перспективного плану розвитку Рибницької школи конкурсна комісія вирішила «рекомендувати начальнику відділу освіти Дрогобицької районної державної адміністрації Стецку Івану Теодоровичу призначити директором Рибницької СЗШ І-ІІ ст. Кльобу Юлію Романівну шляхом укладення контракту на 2 роки.
       Подаємо для ознайомлення перспективний план розвитку Рибницької середньої загальноосвітньої школи І-ІІ ст. на 2019-2021 роки, який буде втілювати новопризначений директор.

понеділок, 4 листопада 2019 р.

Відбулася нарада керівників закладів загальної середньої освіти району


Нещодавно  відбулася нарада керівників закладів освіти району під головуванням начальника відділу освіти  Івана Стецка та за участю профільного заступника райдержадміністрації Володимира Ханаса.
У переліку питань наради стояло ряд актуальних та важливих питань, які потребують нагального вирішення та вчасного виконання.
Зокрема  йшлося про стан готовності закладів освіти району до опалювального сезону  та забезпечення дровами в 2019/2020 навчальному році. Під час обговорення цього питання керівники шкіл  звернулися до  начальника відділу освіти та заступника райдержадміністрації про допомогу у вирішенні ряду  робочих питань. Крім того, особливу увагу приділено питанню неухильного дотримання  економії  використання  газу та списання дров відповідно до температурного режиму.
Про основні підходи до організації методичної роботи в умовах Нової української школи,  запровадження системи  моніторингу з метою забезпечення якості освіти та підвищення рівня навчання у школі розповіла Любов Маркович, завідувач методичного кабінету.  Іван Стецко зауважив, що надання більших повноважень закладам освіти згідно з новим Законом України « Про освіту» вимагає більшої відповідальності адміністрації школи, учителів за якість освітнього процесу та  тісної  співпраці з батьками.
У межах наради працівники методичного кабінету Марія Драб та Дарія Грицик доповіли  також про хід атестації педагогічних працівників  закладів освіти у 2019/2020 навчальному році, підсумки участі школярів району в Міжнародних  та Всеукраїнських інтелектуальних конкурсах та  планування  заходів  на наступний рік з метою впорядкування перспективної мережі шкіл району.
Володимир Ханас підсумував роботу наради та запропонував відділу освіти  напрацювати план заходів щодо ефективного використання основних фондів, розробити алгоритм щодо  списання застарілої техніки в закладах освіти,  шляхів додаткового поповнення бюджетів  з метою їх розвитку.